Bodźce zmysłowe- dźwięki i kolory- znacząco wpływają na budowanie marki. Naukowcy z Singapuru wykazali, że konsumenci kojarzą wyższe tony w reklamie ze zdrowszymi produktami spożywczymi.
Logo dźwiękowe, zwane również sogo - to krótka melodia stworzona w celu wsparcia marketingowego marki. Badacze z Nanyang Technological University w Singapurze zbadali w jaki sposób kompozycja akustyczna i wizualna reklamy wpływa na zachowanie konsumentów.
W badaniu wzięło udział 180 respondentów, którym przedstawiono albo fikcyjne sogo albo wskazówki wizualne, a następnie podłożono parę produktów: jeden zdrowy (zieloną sałatę, sałatkę owocową lub sałatkę z pomidorów i ogórków) a drugi niezdrowy (cheeseburger, frytki lub ciasteczka czekoladowe). Zadaniem badanych było dobranie dźwięku i obrazu do najbardziej pasującego do nich produktów.
Wyniki badania pokazują, że bardziej stymulujące elementy wizualne reklamy sprawiają, ze konsumenci postrzegają daną żywność jako zdrowszą. Niskotonowe sogo i mniej stymulujące obrazy kojarzą się natomiast z niezdrowymi produktami spożywczymi. Jeden z autorów uważa, ze sogo o wysokiej częstotliwości i zdrowie kojarzą się z byciem zdrowym oraz lekkością, natomiast niskie tony przywołują na myśl ciężkość i wielkość, która kojarzy się z czymś niezdrowym.
W dalszych etapach badacze chcą uzyskać informacje w jaki sposób kombinacje parametrów muzycznych mogą przekazywać pożądane cechy produktu inne niż jego domniemany wpływ na zdrowie.