Pandemia sprawiła, że bardziej zaczęliśmy troszczyć się o zdrowie. Trend ten jest widoczny niemal we wszystkich obszarach życia.
Badanie „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” Dailyfruits pokazało, że co trzeci zapytany pracownik chciałby szerzej korzystać z benefitów oferowanych przez pracodawcę wspierających jego zdrowie. Wynika to zarówno z potrzeb preferowanych przez pracowników, jak i większej świadomości pracodawców, którzy coraz częściej dostrzegają potrzebę wprowadzenia firmowych programów żywieniowych.
Co trzeci badany Polak chciałby zostać objęty stałą, długotrwałą opieką dietetyczną finansowaną przez pracodawcę. Respondenci przyznali, że możliwość skorzystania z usług dietetycznych byłaby dla nich szansą na zmianę nawyków żywieniowych, walkę z zajadaniem stresu czy nadmiernymi kilogramami. Ponadto 17% procent badanych przyznało, że konsultacja ze specjalistą pomogłaby uporządkować im wiedzę w zakresie ich choroby.
Rosnące potrzeby pracowników są zapewne związane z pandemią, która skutkowała przyrostem masy ciała w wyniku zmniejszenia aktywności fizycznej oraz zwiększonego spożycia żywności, np.: wskutek zajadania stresu. Coraz więcej pracodawców obserwuje konsekwencje pandemicznych problemów, które przejawiają się zmniejszoną efektywnością biznesową. By temu zapobiegać istotne wydaje się wprowadzenie odpowiednich programów edukacyjnych, które mogą obejmować: webinary z dietetykami, analizy składu ciała czy firmowe eventy z edukacją żywieniową.