Suplementacja w chorobie Alzheimera

Szacuje się, że na całym świecie na choroby otępienne choruje 47 mln ludzi, a do roku 2050 liczba ta przekroczy 130 mln. Przy czym warto zauważyć, że główną postacią otępienia jest choroba Alzheimera, stanowiąca 60–80% przypadków. Według danych Institute for Health Metrics and Evaluation, w 2019 roku w Polsce na chorobę Alzheimera lub choroby pokrewne chorowało 585 tys. osób, a wartość refundacji leczenia choroby Alzheimera i chorób pokrewnych wyniosła 320 mln zł. Zatem choroba Alzheimera to nie tylko problem społeczny, ale także ekonomiczny1. Może więc lepiej zawczasu zapobiegać niż leczyć?

Agnieszka Zakrzewska

Dr n. med., nauczyciel akademicki. Od ponad 20 lat prowadzi badania naukowe. Doświadczenie zdobywała pracując w Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku oraz na stażach naukowych. Od kilku lat pracuje nad tworzeniem środków przyspieszających gojenie ran i kompozycji suplementów diety. Lubi dobrą książkę, kino i jazz oraz Męskie Granie. W wolnych chwilach gotuje dla przyjaciół.