Żywienie w czasie hormonoterapii

DIETETYKA ONKOLOGICZNA

01-04-2024

52/2024

Hormonoterapia jest jedną z metod stosowanych w leczeniu onkologicznym. Jej zadaniem jest leczenie choroby nowotworowej (zatrzymanie lub zwolnienie rozwoju choroby) lub złagodzenie objawów choroby. Leczenie hormonalne w przebiegu chorób nowotworowych niesie za sobą konieczność modyfikacji dietetycznych. Największym wyzwaniem jest ryzyko wzrostu tkanki tłuszczowej z jednoczesną utratą masy mięśniowej. Oprócz tego podczas terapii hormonalnej często dochodzi także do pogorszenia parametrów metabolicznych.

...Hormonoterapia jest jedną z metod stosowanych w leczeniu onkologicznym. Jej zadaniem jest lecze- nie choroby nowotworowej (zatrzymanie lub zwol- nienie rozwoju choroby) lub złagodzenie objawów choroby. Nowotwory, w których wykorzystywana jest hormonoterapia to tzw. nowotwory hormono- zależne – rak prostaty oraz rak piersi...

Maja Czerwińska-Rogowska

Dietetyk kliniczny specjalizujący się w onkologii i zaburzeniach hormonalnych. Od 2015 pracuje w szpitalnym zespole żywieniowym, gdzie zajmuje się przede wszystkim pacjentami niedożywionymi i żywionymi dojelitowo. Autorka licznych publikacji i szkoleń dla dietetyków. Wykładowca Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. Prelegentka na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Swoją wiedzę popularyzuje nagrywając podcast i pisząc artykuły naukowe i popularnonaukowe http://www.drmajaczerwinska.pl/